LISE JUHL HANSEN

Jeg er 47 år, bor i Skjern, er gift og har 3 børn på 20, 17 og 14 år. Jeg er opvokset på en gård i Stauning, har boet/arbejdet i 5 for- skellige hovedstæder og 4 forskellige steder i Frankrig. Jeg tog min eksamen som markedsøkonom i Århus og eksamen i HD i København. Jeg har arbejdet i private virksomheder, har været selvstændig og har arbejdet med iværksætteri. Jeg arbejder nu som projektleder hos MCH Messecenter Herning.

I min fritid har jeg gennem mange år været frivillig i fodboldklub- ben i Skjern - både som træner, formand for klubben, formand for trænerudvalget og er nu en del af et tovholderteam for et stort fod- boldstævne for skoler. Jeg arbejder på et projekt om iværksætteri samt et andet om ungdomsmiljø. Ud over det løber jeg, går til yoga, spiller fodbold, hygger med drivhus og køkkenhave og elsker at være sammen med min familie og venner.

JEG VIL GERNE ARBEJDE FOR

•   At vi skaber de bedste rammer for erhvervslivet og for iværksæt- teri. Vi skal arbejde på at trække arbejdskraft, nye virksomheder og nye erhverv til, vi skal udnytte den grønne profil vi har fået og skal fortsat have fokus på hurtig sagsbehandling.

•   At vi har godt og værdigt sikkerhedsnet under de svageste i vores område. Der vil altid være nogle der ikke passer ind i rammer der er skabt. Vi skal så kigge på den enkelte og hurtigt finde den bedste løsning.

•   At vi får de bedste skoler, institutioner og plejehjem. Vi skal tale med fagfolk om hvordan vi opnår dette. Vi skal til stadighed holde øje med gode eksempler rundt omkring os og lære af det.

•   At unge har lyst til at blive i området eller at de kommer tilbage. Det skal bl.a. ske i samarbejde med vores erhvervsliv, eksiljydernes klub og at udvikle vores uddannelser og ungdomsmiljøer i området.

•   At forbedre integrationen af vores nye tilflyttere til området. Det skal vi via kontaktpersoner, skoler/institutioner, uddannelse af voksne, sport og kultur samt at lære at være frivillig i området.

•   At hjælpe frivillige, der samles om at løfte en opgave. Der er så mange frivillige, der yder en kæmpe indsats for området. Vi skal gøre alt for, at understøtte dette arbejde.

At binde alle de skønne ting sammen vi har i området. Det kan være byer, menneskelige relationer, vores erhvervsliv og natur. Vi har så meget – og tilsammen bliver det endnu mere.